Oj oj säger jag bara
Har hur mycket som helst att berätta. Har gjort så mycket men vet inte riktigt var jag ska börja :) Har varit till Högland som ni vet sedan tidigare. Förutom att vara på Höglandsdagarna så for vi förbi min mormor och morfars grav. Tills förra året så besökte jag aldrig deras grav efter mormors bortgång. Det har varit och är fortfarande så mycket känslor knutna till dom och Högland. Så länge länge käntes det som att jag skulle gå sönder om jag for förbi, för trots att det gått så många år ligger sorgen fortfarande bara under ytan.
 
 

Vi har också kollat runt efter hjortron men dom lyser dock med sin frånvaro här i Dikanäs med omnejd :( Men jösses vad det är fint på myrarna och skogen runt omkring. Jag har fullt sjå att ta in allt det vackra, färgerna, dofterna, formerna och känslan som bara fyller mig när jag vandrar runt på myrarna. Har alltid haft en förkärlek för myrlandskap och det håller i sig än i dag :) När jag får vandra efter myrkanten så fylls jag av en särskild lycka och känner jag mig så otroligt levande och väldigt nära naturen men också väldigt liten....
 
 
I dag tog jag och Jörgen 4-hjulingen och for en sväng mot utsikten för att fota litegrand. Det är en enastånde vacker utsikt men tyvärr har den vuxit igen lite så nu måste det röjas för att den ska komma helt till sin rätt. Eftersom vi är nyfikna av oss så blev det en liten avstickare (någon mil eller så) för att hitta nya vyer och en sjö som vi ville besöka. Vi fann rätt men beslutade oss för att inte åka ända fram eftersom vi redan varit ute bra så länge och gjort några avstickare  efter en väg som ligger i en skog där allt ser ganska så lika ut. Hade ingen lust att fara vilse :) Blev runt 100 foton tagna så bara jag har hittat dom finaste så kommer dom upp på bloggen :)
 
Dagen förövrigt har varit fylld av ett besök i henriksfjäll (igen) för lite kaffe och våfflor, gofika på altanen med alla nere i Åern. Fiske och rensning samt rökning av dom som fångades (Mums) en joggingtur på 2 km (höll på dö) och nu bara lite lugn innan sängen. Konstigt va trött jag är på kvällarna, trots att jag sover till mellan 8 & 9 på mornarna. Kanske det är det, som är semester ;) skönt är det iaf!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress