Nöjd som sjutton
Med vadå kan man ju då undra, ja med städningen av dagbarnens lekrum förstås :) Eftersom det utlovades regn och rusk nu i dagarna två så beslutade vi för att åka hem en tväris. B la då för att städa nämnda rum innan jag börjar att jobba nästa vecka. Iof så kommer jag att vara i lokalen hela första arbetsveckan men eftersom jag vet sedan tidigare att jag är mer död än levande min första arbetsvecka ville jag ha det gjort innan jag kliver in i selen så att säga :)
 
Ut med alla leksaker på golvet. Sortera bort allt trasigt och sådant som jag vet inte passar min barngrupp nu. Tvätta lådor o dyl så att damm, matrester och div andra tillbehör som följer med barnen när dom leker försvinner :)
 
 
Sedan var det dags att sortera allt i rätt låda, bilar för sig, gubbar för sig, duplo, hästar, dinosaurier, småbarnsleksaker och mycket mycket mer. Allt kollades igenom och lades på rätt plats. Nu kommer det att vara så en dag men inge mer när barnen väl kommer tillbaka :) Även pysselskåpet fick sig en riktig genomgång, så nu är allt klart för start så att säga. Nöjd är jag och nu kan vi åka ut till vagnen när solen kommer tillbaka och jag kan börja jobba hemma med allt på sin plats, så skööönt!!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress