Att vara hemmansägare
 och ligga på latsidan, ja det fungerar inte, eller kanske ;) Har nu i dag röjt bort sly, dvs småbjörkar, björkris och små granar så att det ska öppnas upp lite. Bli bättre genomströmning på luften för att på så vis få bort lite mygg, knott och sviarn. I år upplever jag att det, de har varit minst av tills i dag, är bremsen. Hoppas att dom fortsätter att hålla sig borta. Gillar dom inget vidare faktiskt. Men vilka som bara älskar mig är myggen!! Har slutat att räkna min myggbett eftersom det ändå aldrig tar slut. Kan vakna på natten av att jag ligger och kliar mig som sjutton :) varför dessa guds varelser finns hittar jag ingen som helst anledning till, sorry fåglar, men i det fallet är jag en stor egoist!
 
 
 
Just nu trycker jag mååååånga bitar från en 200 grams frukt och mandel och fasen vad gott det är. Bredvid mig har jag också ett glas vitt för det tycker jag att jag är värd. Har nog sett för mycket reklam tror jag :) Ska inte göra ngt mer av vikt i dag annat än sippa på ett glas vin, läsa och senare ikväll tomglo på lite tv. 
 
En annan i vårt hus som är helt slut på kvällarna är lillgrodan. Han är ute och springer varje dag och jagar möss, humlor och div andra flygfän så när kvällen kommer sover han som en lusegris :) Glad kille som njuter av livet till 100 %. På morgonen springer han ner till mor & far för att få sig lite morgonmella, dvs frollic som han bara får hos dom. Hos oss har han inte ätit mer än 2 !! knallar av sin egen mat :O Han tom ratar mjukmat i små burkar som han annars brukar trycka i sig med stor förtjusning :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress