Another day in paradise
Kl är 07.59 och tystnaden lägrar sig som ett duntäcke över vår lilla camping. I går rullade det in 4 nya ekipage så tillsammans är vi nu 6 olika familjer som bor här. Vi och dom andra långliggarna drar upp åldern lite. Har upptäckt att det under sommartid är mycket barnfamiljer som väljer att bo här och under hösten är det 50 plussare som väljer att avsluta sin campingsommar med div skivor av olika slag i denna vackra naturmiljö :)
 
Jag förstår att barnfamiljer trivs här för det är så litet att barnen lätt kan springa mellan badet och vagnen utan problem. Och även om bilvägen går mitt emellan så gör läget att det inte spelar ngn roll. Alla vet att det springer runt barn kors och tvärs så farten dagtid är väldigt låg och fina dagar så är vägen nästan full av badgästernas bilar så farten dämpas helt naturligt av sig själv. I går badades det här från kl 10 till 22 utan uppehåll :) Att inte barnen får simhud mellan tårna kan jag inte förstå, dom bokstavligen bor ju i vattnet :)
 
Har smort mig så runt halv tio bär jag med mig min solsäng, vattenflaskan, boken och lite gott att mumsa på ner till min lilla soludde och bara lägger mig och njuter. Känslan att ligga där och slumra till lite och njuta av värmen samtidigt som barnen skrattar och leker i vattnet intill, ja det är verkligen härligt. Finns inga som skrattar så härligt och äkta som barn, blir glad bara av att höra dom leka där bredvid mig :)
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress