Har varit ledig i dag
Orkade inte jobba idag. Sov jättedåligt i natt och fortfarande så kommer bara gråten så där helt utan förvarning. Det kan vara små saker som startar det, att se att buren i köket borta, ingen som kommer och viftar med svansen när jag kliver in genom dörren, ingen som ligger och snarkar i köket eller bredvid mig i soffan. Ja såna där vardags saker som gav så mycket glädje under de 8:a åren som vi fick rå om plutten. 8 år och 6 dagar blev det tillsammans, och aldrig i min vildaste fantasi kunde jag förutse hur enormt stort tomrum som min älskade pällsboll skulle lämna efter sig......
 
Hur som var jag till stallet i dag. Pussade på vår högt älskade Holle som tyvärr också innom en snar framtid kommer att lämna oss. En vän som likt Frode funnits där dag ut och dag in och överröst oss med villkorslös kärlek utan att kräva någonting tillbaka. En herre som gett Sanna men även jag trygghet och kunskap i hästlivet. Burit oss dag ut och dag in med samma lugn och kärlek, förutom vissa stunder då förstås :) När åtminstone jag har fått tugga grus mellan varven. Men aldrig av elakhet utan bara för att livet varit så underbart så lite glädjeskutt bara inte gick att stoppa. Men snällt har han stått kvar och tittat på en, och som sagt "men hallå vad gör du där???? Du ska ju sitta på min rygg, ta och kliv upp nu så vi kan fortsätta, och håll dig kvar nu är du snäll" :) 
 
Att ha djur i ens liv ger så enormt mycket kärlek och glädje. Alla underbara stunder tillsammans, önskar att jag kunde omvandla dom till pärlor och trä upp dom på tråd till ett halsband full med känslor och bara samla dom runt min hals och återuppleva dom vart enda ett. Önskar att jag kunde få en enda dag till med min underbara vän, men det enda jag har är en massa minnen och doften kvar i hans täcke....
 
 
 
Ha det gott och sköt om er....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress