Ute snöar det
Men här inne råder friden ytterligare en stund skulle jag tro. Har fem små bustroll som sover lunch för att orka  leka senare i dag. I dag när jag var ute på promenad till en kollega så fick två av mina fem åka skoter "bob" bakom mig och de övriga tre satt nerbäddade i vagnen med åkpåse och tjockfilten :) 
 
Då när jag var ute och gick så kunde jag inte sluta att fundera på hur det känns att sitta där i vagnen och rulla fram, vilken tillit barnen har till oss vuxna. Tänk varje gång vi lyfter dom, flyttar dom mellan oss när dom far från den ena famnen till den andra. Och aldrig blir dom rädd, ja menar, vore det jag som lyftes runt bland jättar så skulle då jag bli lite orolig iaf :) Men dom bara ler och sträcker armarna mot en och lugnt accepterar en luftfärd på ett par meter sisådär. Snacka om att vara modiga trots sin ringa ålder :)
 
Har precis kokat en kopp kaffe, ovanligt va :) Och ska nu bara sitta ner en stund och insupa lugnet som är i huset just nu. I kväll blir det stallet och snusa lite häst, alltid ett bra slut på dagen.....Tycker väl bara den som gillar hästar förstås, alla andra har nog minst 100 förslag på bättre kvällsaktiviteter än att mocka skit, fylla vattenhinkar och göra mat till en bajsmaskin :)
 
 
Ha det gott och sköt om er....
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress