Söndag morgon i soffan
Bäst att börja lugnt för farten kommer att öka allt eftresom i dag. Ska städa lite, handla inför veckan, mysa i stallet med bästa tjejerna och sedan en liten utflykt på kvällen återigen med tjejerna och Diesel Doris :) 
Men just nu sitter jag i pyjamasen med en kopp kaffe i soffan och bara insuper lugnet....
 
Veckan har gått i raketfart och med raketfart tappar jag mina kilon som jag jobbar med att få bort :) Till i går har det blivit 4 1/2 kg mindre och jag börjar att märka resultat själv nu, men det absolut bästa är att jag på intet sätt upplever det jobbigt att ändra mina matvanor och mitt tänk. Inte än iaf, kommer nog att komma jobbiga perioder framför mig, men det får jag ta tag i då och hoppas på att jag klarar av dom utan allt för mycket återfall......låter som en missbrukare ju, och det är ju som ett missbruk detta med att belöna/trösta sig med gott i munnen vid olika situationer i livet.
 
Vad har jag förändrat då? Ja egentligen inget revolutionerande utan bara mindre portioner (mäter portionen)
gröt till frukost, frukt som mellanmål, och inget kvällsfika....OM jag inte har ätit lite under dagen och rört mig mycket, då tar jag en husmans med ett stekt ägg på eller fine crisp skivor och en kopp the/vatten innan jag lägger mig. En power walk på kvällen med ett litet jogginslag de kvällar som jag inte är upptagen med stallet, det är en sträcka runt 4.5-5 km lång och som passar mig bra att promma med bra musik i öronen. Ja det är allt så förhoppningsvis är det en "diet" som kommer att fungera för livet och inte någon "snabb" diet som oftast sparkar tillbaka i baken igen när man slutar med den.
 
Kanske mitt nya jag, om jag har turen att det går min väg denna gång :)
 
 
 
 
 
Ha det gott och sköt om er..
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress