Jag håller på att hitta flytet, tror jag ;)
Dagens ridlektion var förberedande hoppning. Är nu på min tredje häst i hoppningen för i dag fick jag Carisma :) En sur tjej med mycket eget humör och dagen i dag var inte hennes bästa :) Men hon är superfin i ridningen så jag köper hennes surbitchighet för hon är toppen att sitta på. 
 
Denna ridlektion var min andra efter jul uppehållet. Har inte ridit någonting över jul ledigheten eftersom mitt bäcken gav upp innan jul. Blev lite för mycket och för intensivt där ett tag med både extra träningar och tävlingar så det var bara att foga sig i vad kroppen sa och lägga ridningen på hyllan ett tag.
 
Så med tanke på att jag var otroligt ringrostig med endast en gång på ryggen på 1 1/2 månad så är jag jättenöjd med dagens ridning. Balansen bara fanns där utan att behöva fundera så mycket :) Känslan var precis lika magiskt som före jul och det vara bara att följa med och njuta.
 
Men jag kan lugnt säga att jag kommer att få jordens träningsvärk eftersom i princip alla övningar skulle göras i lätt sits. Kan väl säga att när vår ridinstruktör sa att nu gär vi det två varv till innan ni kan pusta, då var jag ganska så mör i benen :) Men oj vad roligt det var, och det bästa av allt är att jag inte är nervös en endaste gång, det är bara roligt!!
 
 
Vi red dennna övning från båda hållen och efter 45 minuter i nästan konstant lätt sits så var då mina ben nöjda med att få kliva av och sträcka ut, känner mig ganska så mjuk i benen ikväll, men nöjd så in i nordens :)
 
Har sagt det förut men jag säger det igen.....Jag har världens bästa ridgrupp!!....Kunde inte i min vildaste fantasi tro när jag började att jag skulle få så otroligt fina ridkompisar :) Jag är så glad att jag fick plats i denna härliga ridgrupp med så enormt fina, roliga, empatiska, vänliga, omtänksamma och underbara vänner :) Tack för att ni finns, det är ni som gör min lördag, är så lycklig över denna dag i veckan.
 
Ha det gott och sköt om er.....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress