Dagens ridning
Fick en ny herre i dag :) Han heter Lucifer och var så himla härlig att rida. Kunde faktiskt i perioder sitta ner riktigt bra, jag tom "glömde" bort att vi jobbade på volterna i nedsittning :) Det ni, inte ofta den känslan infinner sig för ryttare Ahlenius inte :)
 
Vi jobbade mkt på volterna med att böja och ställa samt att använda oss av ledande tygeltag. Arbetade både i trav lättridning samt medsittning men även i galopp. Felet jag fortfarande faller tillbaka på är att luta mig fram i galoppfattningen isf att luta mig tillbaka och låta höften göra fattningen. Men men, inte gräver jag ner mig för det :) Det är bara att jobba vidare och jag vet att det blir bättre och bättre för varje gång. Har önskat att få rida denna sympatiska herre fler gånger så förhoppningsvis faller min önskan in.
 
Måste också få passa på att lyfta fram våra duktiga instruktörer som vi har turen att få ha på lördagarna. Maria och Moa är helt lysande och superbra på att lyfta, pusha, och få en att känna sig superduktig varje gång, men även på att ge konstruktiv och tydlig kritik som gör att jag förstår vad jag behöver förändra/förbättra för att utvecklas själv. Dom har änglars tålamod och gör att åtminstone jag går därifrån med känslan av att jag kommer att fixa det här med ridning, inte alltid lätt men jag vet att dom tror på mig och jag vet att jag kommer att fixa det med deras hjälp på vägen :)
 
Min nya vän och ridkompis :) Klicka på bilden så kommer ni till info ang honom :)
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress