Hästig helg
Gårdagens Hipporidning bestod av oorganiserat riden Kadrilj :) Vår ridinstruktör hade stora förhoppningar från början men insåg efter en stund att vi kanske inte riktigt var så bra som vi själva trodde ;) Hade problem med det mesta allt från höger-vänster till farten eller någonting så enkelt som att svänga varannan höger varannan vänster, men vad gör det, när det är så himla ROLIGT!! Jösses vilken härlig ridlektion det var :D
 
Har sagt det förut och jag säger det igen. Jag rider i världens bästa, roligaste, härligaste och mysigaste grupp! Superfina ridvänner och Hippos bästa instruktörer (Maria/Moa) Varje lördag är som att vinna högsta vinsten, lika lycklig när jag far därifrån varje gång. Det ska vara mycket till för att jag ska sluta med min lördagsridning.
 
Dagen i dag spenderades också på Hippo men i dag var vi där för att heja fram Sanna & Pyret på deras första tävling tillsammans. Och inte var det dressyr heller som ligger Sanna varmast om hjärtat, utan hoppning! Detta att hopptävla och hoppträna som Sanna gör i dag fanns inte på hennes världskarta för 1 1/2 år sedan. Att hon är där kan vi tacka Johanna F på Hippo samt Pyret själv, för det är dom tillsammans som gett Sanna modet att våga närma sig hoppning och att genomföra en tävling :)
 
I dag var det Julklappshoppning som gällde och taggade till tusen, utklädda värre än värst ;) så gick dom in, hoppade 60 cm och vann! Hur kul är inte det! Första tävlingen, en start, och en blå/gul rosett med sig hem <3 Det kallar jag flyt :D
 
Grattis Sanna & Pyret till er första tävling tillsammans <3
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress