ÄNTLIGEN
Kommer det jag alltid trott på!! Hysterin i dagens samhälle ang våra kroppsideal, ja det suger och det rejält! Det är exakt samma individ i en kropp oavsett om den väger 50 eller 70 eller 90 kg! Om varje individ blir accepterad för hur den är som person och inte för hur den ser ut, ja tänk vad många i vår omgivning det är som skulle må så mycket bättre då.
 
Sen går det ju alltid att diskutera hur "bra" kroppen mår utav den vikt som den bär. Men det, ja det är en helt annan aspekt av det hela och ska inte blandas i hop med det hysteriska bantningsepok som vi i dag 2013 lever i.
Hittade detta reportage och i mina ögon låter det helt sunt. Självklart är aldrig övervikt bra, MEN som reportaget skriver så är det grundkonditionen i kroppen som är det avgörande, inte vilken vikt du har!
 
Ha ha, gillar att veta att det jag gjorde i går var helt okej ;) Först var jag ute och sprang mina 3.6 km och njöt i fulla drag. När jag sedan kom hem och som vanligt strechade framför tv:n som jag alltid gör. Ja då tryckte jag skumtomtar eftersom dom stod på vardagsrumsbordet och bara ropade på mig "Åsa.....åååsa....kolla in oss....visst ser vi gooooda ut...." Och det gjorde dom verkligen, så vips låg dom i min mage :D Mums va gott det var;)
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress