Vilken dag vilken lycka
Började med att klockan ringde 08.00 för frulle och sedan Hipporidningen som äntligen har startat nu :) Efter det bar det av hem. Byta om till Taxikläder och köra gubben på jobbet. Städat nedervåningen och sedan bar det av till stan för att plocka upp Jessika när hon slutade kl. 15.15 för vidare färd mot ström och pållarna våra.
 
I stallet bar det av på en tur ut i skogen och där var det superfint väder och vi slapp regn under hela turen. Ruffe var med och sprang lös och han skötte sig superfint. I dag galoppade jag och Pyret två gånger för att jag skulle få känna på den också. Har inte velat göra det eftersom han har sånt svung i stegen och jag har tyckt att traven har räckt. Men med Jessika som stöd och hennes tilltro till mina ridkunskaper så blev det så att vi provade först en galopp och sedan blev det ytterligare en till innan vi vände hemåt igen, gissa om jag är glad :)
 
Hemma  i stallet fick jag plocka av botsen på muggbenet för det var dags för behandling. Skönt är att det är bara pytte pytte lite kvar tack och lov. Men det har varit tjejerna som fixat det och jag har valt att inte ens prova. Men i dag tog jag tjuren vid hornen och av åkte skon, schamponerade benet och torkade sedan av det. Hade sedan bestämt mig för att prova att sätta tillbaka skon (måste ju öva ngn gång) så sagt och gjort så var det bara att börja och trixa. Men det gick super, behövde bara ta om en gång och sedan var den på plats, så lycklig jag blev av att klara av det. Den andra botsen åkte också av för att sköljas ur och rättas till och det gick precis lika bra. Så nu kan jag det också, en helt ny erfarenhet rikare blev jag denna lördag.
 
Nu är det tvättstugan som tar upp min tid. Men när jag senare ikväll har hämtat Jörgen från sitt jobb kommer jag att slå ner ändan i soffan och bara lata mig med ett glas vin och lite tv tittande, för det är jag banne mig värd efter en dag som i dag :)
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress