Vem glömde stänga kranen!
För usch vad det öser ner ute till morgonen! Men jag lever på gårdagen även i dag, för igår var det verkligen en härlig och upplyftande dag för mig. Dels så visade det sig att mitt fotografi berörede andra och det känns verkligen i mitt hjärta. Men sedan red jag Pyret också för tredje gången sedan Sanna köpte honom :)
 
Jag och Pyret jobbar på i skritt och trav. Känner mig inte redo för galoppen än, vill hitta rytmen och balansen i dom andra gångarterna först :) Måste säga att det gick över förväntan och då menar jag inte bara ridningen. Eftersom Pyret är den han är :) har jag gått väldigt försiktigt fram. Han är stor som ett mindre hus (men inte som Lucky) och han har lite andra behov än vad jag är van :) Men igår så kände jag att nu är jag på väg, har pysslat och varit runt honom nu så pass många gånger att det har blivit vardagsmat och då kommer också tryggheten i alla göromål som gäller :)
 
På onsdag blir det stallet igen, har saknat allt som har med häst att göra. Känner efter mitt uppehåll att nu är det dags igen att få snusa doft och pussa mular betydligt oftare än vad jag har gjort nu på slutet. Saknar den gamla trygga mysiga gosiga Holle, som har en speciell plats i mitt hjärta. Men känner att Pyret sakta men säkert håller på att kliva in och ta för sig en plats han också tillsammans med Holle & Pridde <3
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress