Min själ flyger
Tid för reflektion, eftertanke eller att bara vara med en pläd om benen och en hund i knäet i förtältet, ja det är verkligen kvalitetstid för mig. Det är svårt att sätta ord på de känslor som passerar genom min kropp, kan nog bara förstås om ni själva finge sitta här och uppleva samma som jag.
 
Ute lägrar sig mörkret och ljuslyktorna sprider sitt varma sken och sjön ligger spegelblank som om den håller på att somna, sakta vaggandes av sig själv. Himmlen färgas svagt rosa av det sista ljuset och skuggorna försvinner mer och mer för att tillslut upphöra helt och mörkret tar vid där ljuset tar slut.
 
Tystnaden bor här i skogen vid sjön. Sida vid sida med skogens alla ljud. En bil passerar på andra sidan sjön som ett främmande föremål i den annars så tysta världen. Den skär sönder tystnaden som en vass kniv för att efterlämna sig ett eko som ett ärr efterlämnar sin historia på den hud den bor på. Här börjar och här slutat dagen, här är jag just nu. I ett förtält, med en pläd om benen och en hund i mitt knä.....frid....