Men vilket avslut
på dagen i går :) Har jobbat nu några dagar och det går över förväntan. Och dagen avslutades med stallmöte med jag tror jordens härligaste gäng. Gillar verkligen vårt stall med ett otroligt mysigt gäng och med så många olika inriktningar när det gäller detta med hästar. Fick många glada skratt igår och det är en av sakerna som jag verkligen gillar med att vara i vårt stall, alla skratt :)
 
Linade Pridde på banan efttersom lilla matte ligger hemma med feber och förkylning. Gick bara bra för i går var Pridde på bra humör och bestämde sig för att vara snäll med gamla matte och göra som hon bad om :) Vissa gånger vill han verkligen inte och då blir han tjurig som en 3: åring och då står jag mig slätt :) Han är inte särskilt stor (1.40 cm ) men inte blir det som jag vill när han sätter den sidan till :) men vi brukar hitta en lösning som passar oss båda så efter lite svett och mera svett brukar vi vara överrens ;)
 
Red också Pyret i går :D Oj vad roligt det var och oj vad bra det käntes :) Men vilket steg han har !! Men jättelyhörd och superkänslig på vikt och balans, och jag som är lite ostadig i båda, orsakade lite fyllekörning på banan men det visar ju verkligen vad jag behöver förbättra.Han är jättefin, vaken och otroligt arbetsvillig ! Kommer att tigga till mig lite fler lektioner med Sanna och Jessika för jösses vilken utmaning han är. Men en utmaning på ett positivt sätt förstås, absolut inte någonting negativt. För han är en toppenbra läromästare, gör jag inte rätt så skiter han i mig, gör jag däremot rätt så lyssnar han på en gång :) Och det gillar jag verkligen !
 
Jag och Pyret på vår premiärtur i vintras :)
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress