Nu äntligen!!
Känner jag att det äntligen går åt rätt håll ang min förkylning/infektionsastma. Har fått ut egen medicin via läkaren på Vc så efter Stockholmshelgen kommer jag att hämta ut det, lever just nu på lite för gammal Symbicort med det fungerar så det räcker för mig :) Har kännt att det blivit bättre och bättre men efter inhaleringen på Vc samt betapredkuren så är det en stor skillnad i dag :) Längtar tills det är över och jag kan ta upp min jogging/luffsande i gen.
 
Någonting annat som glädjer mig oerhört är min viktminskning. Har till idag tappat 11 kg och jag känner själv hur bra det är för min kropp och mina leder :) Denna gången har jag fixat det utan ngn som helst form av diet. Förra gången som jag tappade mycket var det via viktväktarna men då (för många herrans år sedan) var matrecepterna som jag skulle följa ganska så äckliga och ingen annan i familjen gillade det så till slut orkade jag inte med olika maträtter hit och dit eftersom jag också i mitt arbete hade allergimat så ibland blev det 3-4 olika maträtter. Blev för tungt och gav upp..
 
Men nu har jag tagit hjälp av en kollegas tips och kör med deciliter modellen, dvs mindre mängd men äter allt ändå. Och nu äntligen fungerar det. Inga konstiga matrecept utan det vi alla äter men uppmätt på tallriken :) Kan berätta att vår mat innehåller både grädde och creme fraich i både stor och liten mängd. Men med mindre portioner går både jag och Sanna ner ändå. Det enda är att jag har blivit kännslig mot mjölkprodukter så ont i magen kan jag få pga av det. Men har nu beslutat mig för att gå över till Laktosfria produkter så då kommer även det att försvinna.
 
Har som sagt var fortsatt att gå ner i vikt även fast jag inte har kunnat motionera något som helst nu under 8 veckor :) Visar ju att min kost fungerar bra ändå. Tänk vad det kommer att ge resultat när jag väl kan börja att luffsa igen :) Längtar!! Trodde att detta skulle bli en supertung resa, men eftersom jag lade ribban ganska så lågt så har jag faktiskt bara en enda gång "fallit" tillbaka och tyckt att det var tungt, annars har det gått över förväntan. Eftersom jag inte "plockat" bort ngt utan unnar mig allt men i betydligt mindre mängd hoppas jag på att detta kommer att vara ngt som följer med mig i livet och hjälper mig att ge min kropp de bästa förutsättningar som jag bara kan :) Lycklig är jag i alla fall :)
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress