Att samsas utan revirmarkering
Går det ? Eller är det en utopi... Som dom flesta vet så har jag ett stort intresse och det är hästar. Ja jag tycker om hundar också, och att läsa, springa, bo i husvagn, vara i stugan, ja det är mycket som jag lägger min fritid på :)
 
Men i detta inlägg specifikt är det djurvärlden som jag kommer att lyfta. Och det då speciellt detta med revirpinkning mellan olika grenar. Vad är det som gör att vuxna människor blir lite (eller ganska så mycket) blind för att det finns en mängd olika sätt att utöva sitt intresse på utan att något av dom är fel?!
 
Ta detta med hästar....Följer en del bloggar både inom rid och körning. Och det tråkiga är attityden som vissa har  gentemot andra som inte utövar sitt hästintresset på samma sätt som den som skriver i sin blogg/status gör. Det går mode i allt, och då menar jag verkligen allt, även djurvärlden. Och då är det inte färg och form på utrustning jag menar utan även djurhållningen med allt vad det innebär. 
 
Att utveckla och förbättra är aldrig fel. Det jag tycker är fel är när någons åsikter trycker ner någon annans sätt utöva sitt intresse. Förutsättningar, möjligheter och intresse ser olika ut hos oss alla. Mitt sätt är inte bättre än ditt sätt och tvärt om ! Att brinna för någonting är inte fel. Men att brinna så mycket att det bara blir svart eller vitt, utan alla de nyanser som det egentligen består av, ja det är både dumt och farligt anser jag. 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress