Kylan biter i mina kinder
 
En höstmorgon som ger mersmak fick jag nu till morgonen när jag och Frode var ute på vår morgonkissrunda. Känner livsandarna återvända och glädjen spritta i kroppen. Hösten är en av mina favoritårstider. Den höga klara luften. Allla vackra färger, även dom bruna nedruttna färgerna är fina. Dofterna som fortplantar sig i luften på ett helt annat sätt. Ja det mesta med hösten är härligt.
 
Det jag har svårast för när året går in i sep, okt och november är att ljuset försvinner. Men har vi tur kommer snön tidigt och då blir det betydligt lättare att ta tillvara på dagarna och det upplevs ljusare för sinnet. Min absoluta skräck är regn regn regn och åter regn. En regning, blåsig och mörk höst kan verkligen ta knäcken på mig. Det är inte roligt! Att tända ljus och mysa inne i värmen räcker inte för mig. Jag vill kunna vara ute och fylla på mitt energiförråd och det är liite tungt på den fronten om vädret bara är emot mig..
 
Men nog med dysterhet nu, jag har önskat ett kall, klar höst med soliga dagar, och lagomt med kyla och snö till november, hoppas bara att vädergudarna gillar mitt förslag och håller med. Det får framtiden utvisa, hoppas bara på tur och att det blir som jag önskar :-)
 

Ha det gott alla och sköt om er....
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress