Jag kan inte låta bli
Att oroa mig för detta med vårt klimat och all miljöförstöring som pågår för fullt på vår planet här och nu. Samtidigt är detta med vårt klimat en väldigt laddad fråga. Kan kanske bero på att många väljer att göra som strutsen och stoppa huvudet i sanden och låtsas som att ingenting händer och sker med vår miljö som vi lever och andas i.
 
Man behöver ju inte vara särskilt smart för att räkna ut att vårt leverne sätter sina spår och avtryck på vår planet. Jag menar att det var ju ganska länge sedan som det bekräftades att vi tar mer från jorden än vad den hinner återuppbygga i våra naturresurser. Och den ekvationen kan ju bara sluta med elände. Ungefär som när hushåll/länder använder mer pengar än vad dom har, slutar bara med elände och tomma plånböcker. Samma sak är det med vår planet, tar vi mer än vad den hinner återskapa står vi snart med en tom jord som faller i sär och gud vet mer....
 
Vad är det som gör att ett stort antal människor har så stora problem med att försöka förstå ,att tänka i andra banor och försöka se lite längre än näsan räcker....är det pengar, rädsla, okunskap eller ett stort behov av att bekräfta sig själv, som är boven ? Hur som så blir jag väldigt olustig när jag läser den ena rapporten efter den andra som bara visar mot samma sak. Och vad är det värsta som kan hända om dom råkar ha fel då, om du och jag och resten av världen jobbar mot samma mål, en friskare och sundare miljö som inte förstörs i den utsträckning som görs nu. Ja det värsta som kan hända är att vi får en ännu bättre miljö med bättre klimat att bo och leva i. Är i mina ögon inte något nedköp precis, snarare tvärt om, så häng på vår resa mot en friskare och sundare jord. Gör det du kan, tänk på att en liten förändring är bättre än ingen förändring alls......all förändring börjar med ett litet steg, som sedan växer och växer. Tänk på att just du kan göra skillnad, du är viktig precis som jag är....tillsammans kan vi förändra, tillsammans kan vi göra gott.....
 
Läste detta i Vk i dag, känner olusten komma krypandes. Fler och fler signaler om att jordens naturliga balans rubbas, törs vi vänta eller är det dags att ta upp huvudet ur hålet och försöka göra ngt??
 
Ha det gott och sköt om er....
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress