I går slog jag mitt
hopp rekord :) I går på ridlektionen hoppade jag och Magic 80 cm :) Och det som är absolut bäst är inte höjden, utan känslan av att jag har balansen på rätt ställe och att jag vet vad jag gör. I går kände jag att det inte var någon skillnad mellan att hoppa 40 cm eller 80 cm :) Jag kan nu också säga utan att ljuga att jag har gått från att vara hopprädd och nybörjare till att bara vara nybörjare i hoppning, och det mina vänner är ett av det mål jag hade satt upp för mig själv när jag påbörjade denna resa på hästryggen.....att våga, att vilja, och att tycka att det är roligt!!
 
Och en annan sida av saken är att jag i dag hoppar andra hästar än min älskade Lucky. Jag har hoppat Klossen, Carlotta och nu Magic och det känns lika bra med dom som med Lucky. Tack vare honom fick jag den trygghet som jag nu även har med andra hästar. Så ett råd till er som tycker att någonting är läskigt. Försök att hitta någon som ni känner er trygg med, då kommer säkerheten med tiden, och där efter lyckan!! Lycka till....
 
Ha det gott alla och sköt om er...
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress