Nu är jag på väg
 
Dagens hoppning kan beskrivas med ett enda ord, nämligen : Superskoj!!. Det är så mycket som håller på att falla på plats. Känner mig så mycket tryggare och säkrare i sadeln och det gör att balansen kommer som ett brev på posten eller vise versa. 
 
Allt detta gör att jag trots gårdagens incident med Klossen där vi stöp i backen båda två inte sätter sig i huvudet utan jag kan lägga bort det och fokusera på det jag ska göra här och nu. Min dotter Sanna sa efter ridlektionen att hade detta hänt för ett år sedan så hade jag aldrig klivit upp igen och fullföljt lektionen, och jag kan bara hålla med henne... Men igår kollade vi igenom hästen och sedan satte jag upp och fortsatte med mitt trav och galopparbete som om vi aldrig hade rullat runt i manegen :) Det är lycka för mig!!
 
Och att i dag få uppleva samapelet mellan mig och Lucky, ja det är magiskt. Det går inte fort, vi hoppas inte högt och det ser inte särskilt snyggt ut. Men gud vad jag är glad över alla framsteg som jag har gjort under denna resa. Känner mig mer och mer hemma där uppe på ryggen, och att det går framåt räcker för mig. Det behöver inte gå fort, för denna gång tar jag det i min egen takt. Men huvudsaken är att jag känner att jag utvecklas  :)  bara det går framåt är jag nöjd...
 
Ha det gott och sköt om er.....
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress