En helg full med häst..

Börjar med Frodes uppdatering. Den lilla tassen blir bara bättre och bättre tack och lov. Så illa som det såg ut i onsdags har jag aldrig sett hans tass förut. Det var en böld av ngt slag som sprack upp mellan hans två klor och ut välde det blod och var och tassen var som en varm balong.....usch säger jag bara.

Hos vet fick Frode en spruta med smärtstillande och antiinflamatoriskt i. Det har han nu i 4 dagar ätit i tablettform och ska fortsätta med det i 3 dagar till. På burken har vet infogat. Obs pga tablettens goda smaklighet ska medicinen förvaras på ett säkert ställe :) Hon på apoteket skrattade när hon läste det och visade alla andra där, dom tyckte det var supergulligt skrivet...

På fredag kväll höll Jessika lektion med sin mindre duktiga mamma när jag red Holle. Kan väl säga som så utan att ljuga att jag har låååångt kvar på min ridutbildning ;) Men men jag kämpar på och ev så kommer jag att försöka att rida 2 gånger/vecka på Hippo lite längre fram när ekonomin ger klartecken till det. Min man har redan fått den uppdateringen så snart har han nog smällt det också ;) Blir bara mer öl till honom :)


På Hipporidningen var det teori i lördags. Där fick vi öva på löshoppning med Carisma. Det var jätteroligt och lärorikt. Vi fick veta hur, varför och när löshoppning är bra att använda sig av. Carisma var lite lurig ibland och helt prickfritt gick det väl inte, men roligt var det :)

Sedan var det dags för lite övningskörning med Anton. Han är superduktig btw, har kommit jättelångt och nu när han startar upp teorin ska jag hänga över hans axel och öva lite själv. Vi han också med en kaffepaus på Jörgens jobb och sedan blev det sommarshopping för hela slanten innan middag och upphämtning av Jessika och RR (RäserRuffe)

I stallet blev det prommis och bete och stallträning av RR. Han var superduktig och skötte sig som en stor och duktig liten vovve. På måndag ska jag vara där med lillkillen medans flickorna far ut på en tur med pållarna. Vi ska öva honom att ligga och mysa i sin bur, och det gick super i går så det kommer säkert att gå super på måndag också. Vi får öva lite i taget så tillslut är det helt ok och hör till vardagsrutinerna för vappis :)

I dag ska jag hämta upp Jessika när hon slutar och jobba och sedan bär det av igen till stallet. Får se om det blir ridning eller tömkörning. Hur som så blir det bra ändå :) Mer bilder kommer senare i kväll, gillar att fota som ni vet ;)






Ha det gott och sköt om er...


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress