Kände mig som hemma

Dagens ridnig var hur kul som helst :) Jobbade med skänkelvikning i båda varven. Först i skrit och sedan i trav :) Båda gick super och jag känner mig så nöjd. Var en underbar ridlektion och det jag tar med mig denna gång är : Att jag fick samspelet mellan dom olika hjälperna att fungera så det flöt på och käntes bara fint. Fick till några galoppfattningar utan att falla fram samt att jag bitvis glömde bort att jag red i nedsittning så jag kunde bara koncentrera mig på uppgiften och inte att sitta kvar :)

Och som kronan på verket så hade jag ju min toppenfina Lucky pojke. Han har tagit mitt hjärta och med sin vänlighet och ärlighet är han förutom våra egna killar den finaste hästen jag vet. Om jag hade pengar nog så skulle jag köpa honom för jag är fullt övertygad om att han skulle passa super med våra killar och att han är en lika snäll och vänlig kille även utanför ridskolan.





Bilden är från julklappshoppningen Dec 2011

yvonne

men köp honom...klart du ska ha en egen!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress