Kan lycka värderas ?

Vad är lycka? Är det att ha mest pengar? Ha finaste bilen? Vara brunast på sommaren? Eller vad? I bland är materiella saker (ganska så ofta) en värdemätare på hur "lycklig" en person är. Har du mycket och fina saker då är du lycklig. Är du väldigt brun efter en semester/utlandsresa, ja då har den varit bra. Men vad är det som säger det? Är det brunfärgen ? Är det alla dina saker ?

För mig är lycka en sinnesstämmning, jag är lycklig när jag känner frid och harmoni i själen. När jag känner att jag lever i balans med mig själv och min omgivning. Då är jag som mest lycklig.

Nu är det ju inte så att jag tackar nej vare sig till materiella saker eller en underbar utlandsresa eller någonting annat  som jag har i min omgivning. Men jag tillåter inte dessa stunder/händelser vara det enda som gör mig lycklig, vara det enda som jag lever för. Dom här upplevelserna är någon form av bonus i mitt redan väldigt rika liv. Grädden på moset, pricken över i:et eller hur ni nu vill uttrycka det :)

Låg och funerade över detta i natt när jag vaknade. Insåg att lycka är ett väldigt stort begrepp. Att lycka för mig inte behöver vara det samma för dig. Huvudsaken är väl att var och en av oss kan känna igen och ta tillvara på dessa stunder av ren och skär glädje. Att låta det vandra runt i kroppen och bara njuta av att kunna uppleva denna härliga känsla....






Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress