Var är jag då ?

Känns lite som om jag står i väntans tider. Ja inte barn då även om vissa delar i min kropp tror det :) Oj vad jag känner kroppen vakna till när jag håller i en bebis som en kär vän till mig har fått. Älskar att snusa och känna andningen mot halsen så där varm, svag och pustandes, som bara en bebis andas...

Men det är inte riktigt så jag menar eller känner. Det är mer som om livet snurrar långsammare än förut och min kropp och mitt sinne väntar på någonting, en händelse, känsla eller en föraning om någonting som ska komma. Jättesvårt att beskriva med ord någonting som inte ens jag själv riktigt kan sätta fingret på.

Hur som haver så längtar jag så oerhört efter semestern detta år. Inte för att jag känner mig utarbetad eller trött på något vis, utan för att jag bara ser fram emot sommar, sol och värme. Lata dagar i vagnen med en bok och ngt kallt att dricka. Vakna av värmen och fågelsång, ligga på bryggan och slappa i Botis. Ströva runt och fota i stugan och dricka kaffe med alla goa människor på altanen. Fixa transporten och städa ur den ordentligt. Kapa och klyva ved samtidigt som jag svär över myggen :) Ja en massa roligt att göra i lugn och ro med kaffepauser och en massa surr med allt och alla...

Men mest av allt så längtar jag till Stockholm! Att få ströva runt i staden med fikasäcken på ryggen och utforska ännu mer av vad den har att erbjuda oss. Blir nu tredje sommaren som vi åker dit och vi har bara börjat att nosa på allt som finns att undersöka. I år blir det iaf en tur till Sigtuna eftersom vi redan varit hit till Birka på ett besök förra sommaren.
Ska även på en tur ut till Fjäderholmarna för lite skärgårdsluft. Har aldrig varit ute i "skärgården" så det kommer att bli en ny upplevelse. Längtar iaf och det bästa av allt är att alla barnen är lediga en stund samtidigt så då kommer dom ner med flyget och hälsar på ett par dagar :) Kan inte bli bättre :)

Ha det gott och sköt om er....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress