Bloggandet ?
 
Ta detta med bloggande tex, har ju funnits ett tag men nu senaste tiden så har det ju svämmats över med bloggar av olika slag. En del skriver år efter år och med blandat innehåll, stort som smått om allt som dyker upp i livet och tankar och funderingar. En del skriver bara om ett intresse som den personen har, träningar, tävlingar, träffar mm
 
Många (inte alla) startar stort men orkar sen inte mer, blir bloggtorka som det så vackert heter. Slutar efter ett tag, vissa kommer tillbaka men andra väljer att sluta helt. Detta med bloggtorka har jag grunnat på under flera år faktiskt. Jag kan förstå dom som slutar med bloggandet för att dom känner att detta var ingenting för mig. Att uppleva det har vi nog alla människor gjort någon gång när vi provat ngt nytt. Känns super i början men sedan kommer känslan av att detta var nog inte det jag sökte, jag tackar för mig och går vidare......
 
Men om jag väljer att sluta för att jag har bloggtorka, för vem skriver jag då bloggen ? Är det för att det känns bra för mig själv, eller skriver jag för andra ? Om en person inte har en blogg för kommersiellt syfte utan bara för sin egen skull, spelar det då ngn roll om vad och hur och hur mycket jag då skriver....Om jag skriver för min egen skull, skriver för att det känns bra för mig. Ja men då gör det ju ingenting om det är veckor mellan inläggen, om det handlar om samma vardagssaker hela tiden , samma träning, samma jobb, samma liv samma av allt.....För det är ju inte för ngn annan än för mig själv som jag väljer att skriva ner det som finns runt och i mig just nu, jag mitt i livet här och nu......
 
Själv tycker jag om att dela med mig av min fotografier. Att fota är bland det roligaste jag vet. När jag fotar glömmer jag tid och rum. När jag fotar ser jag bara färger, former och känslor. Det finns så mycket skönhet i vår värld som jag älskar att fånga på bild. Fotar gör jag för min egen skull, att spara dom på bloggen gör jag också för min egen skull. Om det sedan är så att du tycker om att titta på bilderna så gör det mig glad att jag har lyckats förmedla känslor som jag upplever när jag fotar till dig, men kom i håg att jag gör det för min egen skull, ingen annas. Och det tycker jag att du också ska göra....för din egen skull, för att du mår bra av det. Inte för att någon annan förväntar sig det av dig....
 
Skriv det du vill, när du vill och om vad du vill. Bloggen är din och det är bara du som bestämmer vad den ska innehålla. Skriv för din egen skull. Skriv för att du mår bra av det. Vad du sen skriver, hur mycket och hur ofta är upp till dig själv att bestämma.
 
Ha det gott och sköt om er......
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress