Dagens Hippo ridning nytt försök :)


Var förberedande hoppning. Men denna lektion var ngt mer än det vi normalt brukar ha.  Vi jobbade med studs serier på sockerbitar. Vi red i galopp och jag kan säga att det känns lite i benen i kväll :) Red denna herre i dag, och han är lika bra som Lucky. Har bestämt mig för att hoppa andra hästar än Lucky så nu provar jag "Klossen" som han kallas. Vill inte att min hoppglädje binds till en och samma häst och nu känner jag mig mogen att pröva mina vingar med ngn annan :) Och tro det eller ej, men det är lika roligt även när jag sitter på någon annan än Lucky.

Det enda som jag upplevde lite osäkert var farten, eller den obefintliga farten egentligen ;) Men eftersom Klossen är mindre så tar han kortare steg och på så vis upplever jag tempot som mycket högre jämnfört med Luckys lååånga galopp språng.. Men efter ett extravarv med lite mer gas så käntes det ganska så bra :) Måste inse att det behövs lite galopp när vi ska hoppa, måste jobba med det, kommer säkert med tiden.

Vi körde banan i båda varven och första varvet fegade jag men andra varvet hjälpte min ridlärare Maria mig så då blev tempot lite högre och så mycket bättre det gick då. Några stilpoäng skulle jag inte ha fått men det bryr jag mig inte i, huvudsaken att jag kan och vågar och tycker att det är kul, och det är det fortfarande. Säger som ungdommarna : Taggar nästa ridning på lördag som är Hoppning :)

Ha det gott......
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress