Men vadå.....

I bland så blir jag irriterad, okej händer kanske liiite oftare än ibland, ibland ganska ofta ;) Men det som stör mig nu och tar lite av min energi (för det är ju bara jag som blir påverkad av denna irritation) är alla som klagar på att bussarna stod under ett par timmar igår.

Det som stör mig mest är att det klagades på chaufförerna och på företaget. Ok kan hålla med om att företaget suger lite men det var inte det som var kärnpunkten nu. Utan att dom beslutade sig för att stanna busstrafiken mellan kl 16.00 till ca 18.30.

Vad kan chaufförerna göra ? absolut ingenting!! Varför då klaga på dom? Enligt tidningsartikeln, får hoppas att den stämmer, så valde dom att ta ut bussarna pga det dåliga vägunderhållet dvs snöröjningen som Umeå kommun är skyldig till att göra. Det var för halkigt och för oplogat så flertalet bussar fastnade, bättre vägunderhåll hade kanske gjort utvecklingen annorlunda, vad vet jag.

Och handen på hjärtat nog har vi väl lite till mans muttrat ganska så mycket över denna snöröjning eller den icket befintliga snöröjning som förekommer här i Umeå. Och det är väl lika dant där. Det är inte snöröjarnas fel att dom inte hinner ta undan all snö, kan kanske vara dom som bestämmer som inte har anlitat nog många, kanske för att spara pengar, eller ngt annat som bara dom vet om.....

Egentligen inget viktigt att skriva om. Men ofta är det helt fel grupp av människor som får kritik och skit för saker/händelser som dom inte hade en möjlighetatt påverka. Det är det som berör mig mest. Om du har kritik av ngt slag, men ríkta den då till den/de personer som det berör, sparka inte på dom som befinner sig under den höga tronen, dvs den lilla människan....

Nu till ngt mycket roligare :) I dag kommer Kisse katten hem på gården och sedan bär det av till södern för att lämna tillbaka vagnen. Kissen spinner som en gud och snön vräker ner, kan bara bli bra av den ekvationen , eller hur ;)

Ha det gott alla och sköt om er.....




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress