Lördagens ridlektion
Lördagens lektion var jobbig någonting :) Både för oss men också för hästarna för underlaget i ridhuset var nytt så det var som att rida på en sandstrand med mkt lös sand på.


Övnigen reds i båda varven som på en stor 8 volt. Så det blev växelvis i det vänstra och det högra varvet. Allt reds i trav nedsittning utan stigbyglar. Och jag trodde aldrig att jag skulle tycka det, men nedsittning utan stigbyglar är bra så mycket lättare än med. Har fått någonting som gör att med stigbyglar så studsar jag mer och skänklarna fladdrar som vingarna på en kolibri fågel :)


Det var jobbigt för rygg och mage och i dag har jag lätt träningsvärk i magen. Så förhoppningsvis har jag börjat att hitta magen i ridningen och inte bara ryggen. Förut har jag mest haft känning i ryggmusklerna men nu också i magen :)



Här är en bild på övningen som vi gjorde. Mycket lärorik och väldigt jobbig för min gamla otränade kropp :)






Ha det gott och sköt om er..




Malin m Linn och Johan

Det var nästan tur att du fick Klossen istället. Han är supermjuk att sitta på till skillnad mot Sillen.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress