Hästar x 3
Dagen i dag har verkligen varit en dag med häst fullt ut. Men oj vilken rolig dag det har varit. På Hippo red jag en häst som heter Denver. Han är precis som Lucky en riktig gentleman och gör allt som man ber om. Vi övade på att minska och öka volter samt galopparbete på volt. Fick även en aha upplevelse ang bäckenets placering i voltarbete och hux flux så gick det betydligt bättre. Känner mig så glad i dag :)

Hade även min premiär ridning på Sten i dag :) Skrittade och travade lite men det var så många i ridhuset samtidigt så jag kände mig mest bara i vägen. Men oj så mysig han var att rida (eller åka på kanske jag ska säga) kan jag få mersmak på ;)

Som grädde på moset så blev det en jättehärlig tur i Håkmarksbyn med Jessika & Pridde plutt, förutom lite "spöken" så skötte dom sig super. Vi mötte en traktor, sparkåkande damer, hundar och alla andra som var ute på en promenad i det härliga kvällsvädret. Och colare killar än våra är nog svår att få tag på, dom bangar inte för någonting, bara tittar in och knatar sedan på som om ingenting har hänt :)

Nu blir det en dusch och sedan soffmys, i morgon är det en ny dag, full av möjligheter. Ha det gott...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress