När jag var barn
Så var vi i Högland hos mormor och morfar och firade jul där. Det var heligt och ve den som föreslog någonting annat. Jag kommer än i dag ihåg känslan i magen som jag alltid fick när vi närmade oss och jag fick en första skymt av deras hus. Då när jag var liten var det stort som ett slott och innehöll massvis med spännande saker att utforska.
 
Om jag blundar och känner efter så kan jag fortfarande ta fram dofterna som strömmade emot mig direkt när jag först klev in genom dörren, det var någonting absolut speciellt med den doften. En blandning mellan vedspis, rengöringsmedel och juldofter. I mitt minne var granen superstor och jag vet att jag tyckte att julstjärnan var den absolut vackraste på hela granen :)
 
Deras trappa upp på övervåningen var så nerslipad att det i mina ögon då var som sammet, lika mjuk och len. Ofta satt jag en bit upp och lyssnade på dom vuxna som var nere i köket och surrade på om allt möjligt. Där ensammen i trappen med alla dofter och vetskapen om att julaftonen var på väg , ja det var verkligen härligt...
 
Att julen är barnens stund är verkligen sant. Det finns inga som det lyser så mycket om som det gör om barnen dessa dagar. Förväntan, glädjen, spänningen och förundran som glittrar i ögonen, ja det är magiskt. 
 
God Jul till er alla från oss alla....
brorsan.

Ja det var speciella tider. :-) håller med. Kram syster yster. <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress