Magic och jag :)
 
 
Lördagens Hipporidning innebar hoppning och det var hur roligt som helst. Vi hoppade en bana på 5 hinder, absolut inte högt eller särskilt svår :) Men för mig är det inte höjden som räknas utan känslan. Hittar jag bara rätt känsla, balans och tro på mig själv så kommer höjderna med tiden. Och nu är jag verkligen på väg mot ett av mina delmål som jag har satt upp för mig själv, nämligen att hitta galoppen och balansen i själva hoppögonblicket. Att inte hoppa av före eller att komma en tiondels sekund efter, utan att vara i samma rytm som hästen och bara vara följsam och ge eftergift i precis rätt ögonblick. Ja jag vet, det är lättare sagt än gjort. Men det är oerhört viktigt att alla dessa moment stämmer för att jag ska kunna börja hoppa lite högre och det ska bli bra. Fuskar jag nu blir det surt sedan ist, så lika bra att skynda långsamt och göra rätt på en gång :)
 
Min lilla Magick som precis som Lucky hjälper mig på min väg mot nya mål :)
 
 
 
 
 
 
Ha det gott och sköt om er...
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress