Min viktnedgång, liten uppdatering.....

I dag ställde jag mig på vågen och den visade -2,5 kg på cirkus 2 och en 1/2 vecka :) Känner mig jätteglad över resultatet eftersom jag verkligen har tänkt mig för vad jag stoppar i mig. Känner efter om jag verkligen är hungrig eller om det bara är för att jag är sugen på ngt.

Men för den skull så har jag inte uteslutit något gott utan firat födelsedagar X 2 men inte stoppat i en massa av bara farten utan fikat det jag velat men i mindre mängd och inte tagit om " bara för att "....det är så himla gott ;)
 
Däremot har jag inte satt ngt mål i hur mycket jag vill minska i min vikt. Om jag tappat 3 ,5 eller 15 kg är ovesäntligt. Det viktiga är att det går nedåt och att jag sedan kan hålla den nya vikten. Annars är ju allt arbete förgäves s a s.

Jag resoner som så att oavsett hur många eller få kilon det blir, att det bara är till det bättre för min kropp och för mina leder. Kan ju låta lite oseriöst och luddigt i era öron men för mig är det primära att gå ner lite i vikt, inte antal kilon som försvinner. Att må bättre helt enkelt och att minska trycket på mina onda leder.

Jag vill kunna rida en lektion utan att knäna värker som sjutton efteråt. Gå en prommis utan att fotlederna säger i från. Helt enkelt bara röra mig i mitt jobb och på fritiden utan allt för mycket värk. Om jag sedan har en sådan otur att jag har börjat att känna av lite reumatiskt så får jag ju leva med den värken. Men att plussa på med onödiga kilon gör det ju inte till det bättre för kroppen. Så jag kämpar vidare och får se vad som händer, förhoppningsvis rinner det väl av lite till, det är min förhoppning iaf :)

Så min vänner.... om jag skriver om en smarrig Marabou chokladkaka så är det egentligen ett skalat och klyftat äpple. Min kvällsdrink består av bubbelvatten, och om jag lyxar till det hela så blir det en liten skvätt smak i vattnet. Då är det fest hos Ahlenius ;)

Ha en härlig Torsdag, och vet ni vad.....det regnar INTE !!! :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress