Äntligen :)


I dag bär det av, 16.50 går min buss till Slussfors :) Pratade med Jörgen nu på morgonen, -3 grader i natt. Nu strålande sol och en massa gula/röda/ löv som bara sprakade i sin färgprakt. I morgon blir det fotografering!! lita på det !

Men nu först lite häst. Börjar med Hippo och sedan blir det Håkis och en skritt tur i skogen med Bästa Holle. Nu kan ju ni som inte känner mig så väl, tro att hans namn är just Bästa Holle men så är inte fallet. Han heter "bara" Holle men eftersom han är bäst så blir det ju självklart Bästa Holle ;)

Lyx har jag i dag också :) Sanna kommer att följa med både till Hippo och Håkis och det innebär att jag har uppgraderats från skogsmulle ryttare till elitryttare eftersom jag har en alldeles egen hästskötare med mig som sköter all markservice. Bara att sitta upp och rida, det ni ;)

Och kanske så har jag Jessika med mig på läktaren som stöd i dag också. Så ofta hon bara kan finns hon där, men med hennes arbete som innebär både lördagar och söndagar så är det sällan det händer men så roligt varje gång hon har möjlighet att sitta där.

Jag har haft en sån tur med min "vuxen" ridning. I och med att jag inte är den tuffaste ryttaren (snarare lite småfeg) så har jag haft ett enormt stöd eftersom Sanna ofta har valt att följa med mig på lördagarna. Bara att hon eller Jessika finns där ger mig ett lugn som jag verkligen har haft behov av det första terminerna.

Men nu känner jag mig betydligt mer hemma i Hippovärlden. Alla hästarna är snälla och välutbildade. Vissa lite mer svår ridna än andra, men och andra sidan så blir det ju då en utmaning att bita i. Det är inte bara att åka runt och tro att hästarna sköter det själva utan det krävs att jag på ryggen i alla fall försöker att göra rätt för att dom ska ställa upp. Kan ju lugnt säga att det inte lyckas alla gånger ;)

Men nu är det frukost som gäller och bara för att, ska jag upp i Sannas rum och hoppa  sängen. Hon ska ju som sagt var följa med mig i dag :) Och har jag tur sittar Jessika där också, kanske hela Team Ahlenius är på Hippo i dag....Vi får väl se ;)

Ha en härlig dag så ses vi senare. Och då är lyckliga jag i stugan !!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress