Vi utvecklas tillsammans.

Vilka vi ?? Jo jag och Anton. Tillsammans övar vi på någonting som är lika jobbigt men på olika sätt. I dag när vi var ute och övningskörde så upptäckte jag att min ridning och Antons övningskörning är precis lika svårt för oss båda två men på två helt olika sätt som sagt.

Det är detta med att hålla flera bollar i luften samtidigt som ställer till det hela. För Anton är det att få i hop att köra, växla, hålla koll på mötande trafik, vars på vägbanan han ligger, rätt fart i korsningar, backa lagomt fort osv osv.

För mig är det  att hålla koll på ridkompisarna, galoppera, hålla rätt fart, rätt storlek på volten, rätt ställning på hästen och också se till att rida mitt över bommarna som ligger där på marken.....inte lätt med andra ord...

Tillsammans har vi ett mål att sträva mot. För Antons del hägrar ju körkortet och för min del att någon gång klara av att rida något så när i rätt form, med rätt fart och känna att : Jösses jag kan !! om så bara för en minut eller så ;)

Men nu är det ju så att det är viktigt att ha mål att sträva mot. Mål som jag som människa klarar av till slut. Och när jag har lyckats så har jag som människa utvecklats och tagit ytterligare ett steg framåt i min önskan om att lära mig nya saker. Tänk vad lyckliga vi kommer att bli jag och Anton när vi har klarat av det vi övar på just nu :) När Anton sticker i väg själv med bilen och jag kan galoppera på volt och känna att, det är nog ganska lätt ändå :)




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress