Alla dessa olika forum som finns

Hund forum , häst forum , föräldra forum mm. Jösses vad mycke olika gnällspikar det finns där :/ blir helt chockad när jag läser vissa inlägg. Följer nu på ett forum dessa gnällspikar som har hakat upp sig på alla dessa kopiera & klistra in statusar som florerar på Fb.......Men hallå !! Läs inte skiten då om du har så mycket emot det.....

Det är som dom som klagar på vissa tv program, radioprogram, tidningar osv. Det är ingen som tvingar vare sig dig eller mig att se, höra eller läsa det som du/jag inte tycker om eller upplever som meningsfullt...Skippa skiten eller lägg energin på att förbättra/förändra isf att klaga och gapa en massa.

Och nu blev jag en själv, gnällspik alltså ;) men i bland blir jag så less på alla dessa mer eller mindre ogenomtänkta inlägg på alla dessa forum. Och visst, det är ju mitt val om jag väljer att läsa dessa negativa inlägg eller inte precis som jag har skrivit i början på detta blogginlägg ;) men ibland så blir jag bara så upprörd så att jag inte kan låta bli.

Det jag däremot gillar med alla dessa forum är när en dialog leder fram till att kunskaper/ nya ideer delas mellan varandra. Mina erfarenheter/kunskaper kan kanske hjälpa dig och tvärt om. Det är sånt som är givande i ett forum och inte en massa pajkastning åt höger och vänster.

Men men, livet är inte och kommer aldrig att bli enkelt. Ha en härlig kväll för nu ska jag mysa ner mig i soffan med min bok och bara försvinna bort i fantasins värld....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress