Känner att det går framåt...

Många bitar som håller på att falla på plats :) Upptäckte att sitsträningen barbacka förra gången verkligen har hjälpt mig i galoppen. Då fick jag uppleva rytmen i galoppen på ett helt annat sätt än med sadel och oj vilken aha upplevelse det blev. I dag när vi galopperade på volt så kände jag verkligen att min sitts har förändrats och bara till det bättre :) Hittade en helt annan rytm och känsla så gissa om jag är glad...

Men det enda som tyvärr strular nu är att jag tappar stigbyglarna i nedsittning och lite i galoppen också. Men jag är fullt övertygad om att det kommer att lösa sig ändå. Jag är så glad över min ridning och längtar verkligen till varje lördag :) Och som grädde på moset har jag anmält mig till julklappshoppningen på Hippo och nu ska vi sikta mot höjderna, hela 50 cm har vi anmält oss till ;) Hoppas bara att allt går i lås så att jag kan vara ledig :)

Och för ni som undrar så är det självklart Bästa Lucky som jag har valt att hoppa med.....blev ni förvånad ?, eller inte  :)

Ha det gott....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress