Vad är det som gör
Att vissa människor aldrig blir nöjd med sitt liv ?? Har funderat till och ifrån på detta. Eller är det så att dom bara är missnöjda av gammal vana utan att egentligen sätta sig ner och reflektera över hur dom faktiskt har det ??!

Det finns dom som har allt. Med allt menar jag familj, vänner, arbete, hyffsad ekonomi och är inte värre sjuk än div förkylningar, flunsor , magsjukor o dyl. Vad är det som gör att vissa av dessa personer ändå inte är nöjd ?? Vill ha bättre bil, mer pengar, fler resor osv osv.....Som om det materiella i livet är en mätsticka på hur bra man har det och på hur bra man mår.

Nu sticker jag inte under stolen med att jag bara älskar att resa (förutom flygningen då) att vara ledig och fara till fjälls, att gå på bio en vardagkväll och bara drömma mig bort, ja listan kan göras hur lång som helst....

Nu börjar kanske en del olyckskorpar att kraxa : Men hallå du vet väl inte hur det är att ha det dåligt, du har ju pengar till allt detta så hur vet du ?? Och visst , det är sant. Jag har pengar till detta men det betyder inte att jag har hur mkt som helst, precis som dom flesta andra i vårt avlånga land.

Sen finns det faktiskt dom som har det för djävligt ! Som lever på existensminimum, som måste välja mellan tandläkaren eller mat till barnen, som aldrig kan lyxa till det och sätta guldkant på vardagen. Men är det dom som man hör beklaga sig ?? Never ever !!

Det är väl hit som jag vill komma med mitt lite röriga inlägg. Att dom flesta av oss egentligen har det väldigt bra i våra liv men trots det inte är nöjda !! Vad är det vi söker ? Vad är det som vi egentligen saknar ? Var gick vi vilse i vår strävan efter det ultimata livet ?

 För vi har det bra, vi som inte behöver välja mellan tandläkaren eller mat på bordet......
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress