En morgon utan någon annan än mig & Frode
Kaffedoften fyller mitt kök och på radion spelar dom 60-tals musik som glider runt i rummet.
I dag är första lugna "söndagen" som jag brukar ha på väldigt länge, även fast det är en
torsdag :)

Normalt är mina söndagar min lugna dag som alltid börjar med en långfrukost i nattlinnet , så länge nattlinnet är på så är det liksom legalt att bara mysa vid bordet och dricka kaffe i mängder ;) kan sitta så i typ 1.5-2 timmar och bara njuta av lugnet.

Sedan brukar det bli musik och städtrasan i handen. Det är så skönt att bara strosa runt och städa följt av musik, en kaffekopp till och lite surr med Jörgen. Låter som en tråkig aktivitet men gud så skönt det är när det är städat. Då kan jag låta det hoppa ur mitt huvud och stanna där tills nästa söndag. Jag tycker det är så befriande att ha fasta dagar till sådant som ska göras. Då behöver det inte ligga och snurra i mitt huvud och ta en massa energi ifrån mig.

För det är så det är, om jag inte har något så när fasta dagar. Då ligger det i mitt bakhuvud och stressar runt. Nu måste du ditt och nu måste du datt.......men om jag gör det på fasta dagar så finns det inte i mitt huvud sedan resten av veckan och det är så SKÖNT!!

Sedan har jag turen att ha en enormt fin man i mitt liv. När livet gasar på och rullar fram i 190 så finns han där för mig och bromsar upp mig och hela mitt vagnsekipage innan det dunsar in i min rygg och gör mig helt sänkt för livet igen. Att vi sedan har haft den enorma förmånen att ha barn som hjälper till och ställer upp i alla lägen gör inte saken sämre utan tvärt om !!
Jag kan lugnt säga utan överdrift att utan min familj skulle jag inte vara där jag är i dag.......

I alla fall så väntar nu 5 hela dagar på mig med ........ja just det......ingenting inplanerat.........och det är så otroligt skönt. Ska jaga lite dammlurvar, rida , läsa , fota och promma med Frode, och om jag har tur (som jag har haft länge nu) så följer nog Jörgen med på en prommis eller två :) så ser mina dagar ut framöver och om vädret och motiven vill så kommer det nog upp en bild eller två på bloggan framöver..

Så mina vänner där ute i rymden, ha det skönt och ni som har fått några extra lediga dagar önskar jag en härlig helg. Och för ni som jobbar håller jag tummarna för att ni får lugna dagar och härligt väder när ni är lediga.....



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress