Solen lyser

Känns som om den här sommaren bara har bestått av sol sol och åter sol. Absolut ingen nackdel, älskar sol och värme så för min del gör det ingenting. men eftersom sommaren har varit så sommrig så är jag liiiite orolig över att vi till slut får en skitvinter i år. Ja ....jag vet, ingen vill tänka på vintern nu allra minst jag själv, men kommer gör den vare sig vi vill eller inte.

Och eftersom jag älskar vintern lika mycket som sommaren så vill jag ju självklart ha mycke snö, lagomt kalla dagar, ingen snöstorm utan långsamt dalande stoooora flingor och INGET SLASKANDE !! Jag fullkomligt avskyr vintrar som slaskar och fryser omvart annat.......Jag hatar det.....ja jag vet!!! Hatar är ett starkt ord men det gör jag om vintrarna blir så.

Men i dag mina vänner blir det en härlig skritt tur med Holle och Pridde (  bara sjusovaren vaknar ;)  ) och Frode gubben ska få följa med och springa i skogen. Efter det blir det att roa sig tillsammans med Elida :) en härlig liten tjej som har glimten i ögat och pigg på det mesta. För kära bror ska upp till fjälls och fånga storfisken, eller bara lata sig i tältet ;) och köper sin fisk på affären :) så då får hon göra oss sällskap i stallet.

Ha en fortsatt trevlig dag , njut av vädret för solen lyser från en klarblå himmel. Iaf här på Ersboda :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress