Oj vad jag är nöjd

Helt otroligt härlig dag. Först ridning på Hippo. Valde att prova Klossen igen. Sist gick det inte så bra eftersom han är lite lat och jag hade fullt sjå att få honom framåt :) Men i dag gick det super. Vi red på serpentinbågar för att öva halvhalter samt skänkelvikning varvat med galopp på långsidan. Gud så roligt det var i dag och jag känner mig jättenöjd över min egen ridning :) Så skön känsla när man inte behöver tänka så mkt utan det går så där bara av sig själv.

Sedan bar det av till Håkis och en galopptur ute i skogen med världens bästa Holle. Blåste relativt mycke men var ändå lugnare i skogen än på banan så då det blev skogen. Eftersom Holle har varit lite busig på slutet (Läs: BOCKIG och BAKUSPARKAR) så är jag jättenöjd över att han skötte sig hela turen utan någon form av bus i dag ;) Men det roliga är att jag har suttit kvar när han busat och hoppat fram och tillbaka på vägen så det är ju ett framsteg lr hur :)

Världens bästa Holle i dag i det vackra vädret







En härlig dag som avslutas med ett glas vin och fötterna på bordet :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress