Nu klagar jag igen....

Men det får jag faktiskt göra för det är min blogg, och här skriver jag vad jag vill så de så ;)
Förkylningen är mkt bättre men min rygg suger ordentligt just nu :( fy sjutton för min rygg, den har bara strulat så länge jag kan komma i håg (åtminstone sedan jag var 19 och jobbade på slakteriet på böleäng)

Det var där allt började och sedan har det bara gått upp eller ner med jämna mellanrum. Men men det är inte första gången ryggen strular och lär inte bli sista gången heller. Har bara varit bra så länge nu (låsningen för vä arm räknas inte eftersom det inte störde så mkt att inte kunna lyfta upp den och gjorde bara liiite ont) medans det nu i ryggen känns bra mkt djävligare, suck!! Därav mitt gnälliga och självömkande inlägg....har glömt hur infernaliskt ont det kan vara i min rygg bitvis och blir därför lite mer "stingslig" som Jörgen säger :)

Men nu till ngt roligare.....då undrar ni ju naturligtvis vad det är......men självklart.... min RIDNING.....

Även om det sög på lektionen i går då ryggen inte ville vara med så var det toppenroligt. Såg också att vi har klivit upp ett steg på skalan så nu är vi en grupp 3 (herre gud så bra vi är  ;)  Iaf så tränade vi mkt galopparbete , att styra mellan olika koner i galopp för att lära oss att behärska hästen utan den hjälp som blir av att ligga och rulla på fyrkantspåret (då är det ju bara att åka med så att säga)

Vi övade också i att minska och öka traven , från kort trav på fyrkantspåret till ökad trav på diagonaler mellan koner allt för att träna avsaktningar och tempoväxlingar. Det som är mindre roligt är att mitt bäcken inte riktigt vill så nedsittning i traven är min akilleshäl men det är ju bara bra att ha ngt att jobba med...

Nu har jag också två gånger fått prova på denna mysiga häst. Och med tanke på hans ålder så är det mkt fart i denna kille men guda snäll som alla andra hästar på Hippo. Har till dom andras förvåning ingen favorit än men det kommer väl kanske längre fram.....

När jag kom till Håkis för att rida Holle så hade jag turen att Eleonor var där så då fick jag tid att slänga några ord med henne , alltid lika roligt :) och att hälsa på hennes lilla vovve gjorde att alla dystra tankar på trasiga ryggar gled i väg en stund. Vilken charmig liten studsboll han är , go och glad och pigg på livet :)

Ut barbacka på Holle eftersom det var dryga 22 minus så sadel käntes inte så lockande. Hade bara tänkt skritta pga ryggen men det ena ledde till det andra så det gick betydligt fortare ändå :) tills vi red in i en flock av 10 Orrtuppar som hade grävt ner sig i snön pga kylan. Dom hade lagt sig precis bredvid vår ridväg och när vi kom ångandes så flög dom upp på båda sidorna och framför oss.......då blev det tvärstopp och ett kast åt sidan i rena förskräckelsen. Vet inte vem som blev mest rädd , jag eller Holle när det började flaxa svarta saker runt oss med det roliga var att jag satt kvar trots att jag red barbacka när dom behagade lyfta runt oss. Men dom är ju jättefina och helt omöjliga att de när dom har grövt ner sig i snön :)

PÅ kvällen bar det av till Mats på middag och det var jätte gott och jätte trevligt. Förutom bubbeldricka bjöds det på vin och jag provade även ngn sorts wiskeylikör till kaffet som faktiskt smakade riktigt bra. Så tankad med god mat och gott att dricka och trevligt sällskap käntes det ganska så skönt att krypa till sängs efter en händelserik och trevlig dag...

Så som ni ser så var min dag både ris och ros , precis som livet brukar vara . Ha det gott så ses vi i morgon ....











 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress