Några sånger som betyder mycket för mig...
Det finns några sånger som betyder oerhört mycket för mig. Dom har jag samlat på mig under de senaste åren för texten i dessa sånger är mina ord . Dom uttrycker hur jag känner och har satt ord på mina känslor och min sinnesstämning just vid den tidpunkten i mitt liv.



Denna låt älskar jag trots att jag har fyllt 43 år :) Är det åldersnojan som har blommat upp lr :)


Den här sången är bara kärlek för mig :) Det är få förunnat att finna sin själsfrände tidigt i livet men jag har haft turen att finna min som står vid min sida i både med och motgång :)


Under en period i mitt liv var det väldigt jobbigt. Att vilja mer än kropp och psyke klarar av ger oanade konsekvenser. Jobbar och lever fortfarande med sviter efter denna period och har insett att jag aldrig blir riktigt mig själv igen. Flertalet av dessa nätter när det var som jobbigast så vågade jag helt enkelt inte sova. Rädslan att inte vakna igen gjorde att det inte bara gick , hur som haver så gick då nätterna åt till en massa tankar och funderingar. När jag hörde denna sång för första gången var det som om jag själv hade kunnat skriva den. Jag kommer i håg känslan i mig och hur förlösande den var på ngt sätt. Svårt att förklara men jag är övertygad om att ni har upplevt samma känsla men för en annan låt i ert liv.


Denna låt har jag en hat/kärlek till . En helt tävlingshelg på Hippo dödade all form av uppskattning till den och jag kan bara säga så här : att så fort jag rullar i bilen mot ngn form av ponny/häst tävling så nog sjutton så spelar dom den i radion :) Vad göra ??


Att vara ung och vilja förändar världen går nog alla igenom. Men i bland så önskar jag att jag kunde skruva tillbaka tiden och få leva när det inte var så många måsten , så många synintryck och så mycke information som möter våra sinnen varje dag. Innan data , tv och mobiltelefonernas tid. Denna härliga sång beskriver hur jag skulle vilja få leva en dag av mitt liv :) Följ med och njut...


Det är faktiskt på senare år (nu låter det som om jag är 100 år) som jag verkligen har upplevt magin med musik. Förut så konsumerade jag mer musiken , medans nu lyssnar jag och känner efter vad den säger och betyder för mig som person. Låter lite flummigt det kan jag hålla med om , men för mig är det en enorm skillnad att bara låta musiken strömma igenom öronen och att verkligen känna efter vad den säger mig och hur jag upplever den...


Ha en skön söndag och tänk på att just du är värdefull och älskad och betyder oerhört mycke för dina nära och kära....


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress