Rulla på i solen

Känner mig mkt bättre i munnen i dag , kan förstå hur vår älskade Holle har haft det , det är väl värt varenda krona som det kostar att fara in var 3:dje månad för koll. Så ont som jag har haft det så kan jag förstå den smärta Holle hade första gången vi var in. Men nu låter det som om det är jag som betalar alla besök men så är det inte....Det är Sanna som bekostar varenda krona som denna älskade häst kostar. Hon jobbar och gnetar på och lägger i stort sett alla sina pengar på sin älskade Hollenbollen. Som hon brukar säga " min tid kommer sen , så länge jag får ha kvar min Holle så kommer han alltid att vara i första rummet "

Men i dag var det min tur att få pyssla om gammfarfar som vi kallar honom :) Det blev en underbar tur i skogen där vi kunde ligga och bara rulla på i galopp hela vägen. Så härligt det är med solen i ansiktet och bara knarret från hovarna i snön. Känna Holles energi och se han söta spettsade öron när han försöker att tjuvkika runt svängen för att se vad som finns där. Kanske Orrtuppar som ska flyga upp ur snön och skrämma skiten ur oss ;)

Massa pussar på mulen och en hel del godsaker blev belöningen för att han så snällt låter mig njuta av hans sällskap och så tryggt bär mig på sin rygg ( nu när han sköter sig igen vill säga ;) och ger mig denna lustfyllda upplevelse i skogen .

Nästa vecka blir det Hipporidning igen men i dag kände jag att jag bara orkade med en häst så då fick Hippo vara. Känns tråkigt eftersom jag tycker att det är så otroligt roligt att rida lektion och verkligen lära mig att rida men min ork ska räcka till lite mer än ridningen så då fick jag lov att passa denna vecka.

Nu väntar en varm och skön dusch för att sedan vara Taxi Ahlenius till Å-hem och J&J :s inflyttningsfest.
Jag och Jörgen skojade och sa att vi skulle följa med och låta dom njuta av vårt trevliga sällskap :) Hm ...kan inte förstå varför dom inte nappade på det ;)

Ha en skön lördag mina vänner och njut av att söndagen är kvar... 






Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress