Om inte snön kommer snart

Kommer jag att bli tokigare än vad jag är redan :) Helgen har varit blandad kan jag väll säga. Hoppade över ridningen i går eftersom jag inte är riktigt hundra pga en jättejobbig förkylning. Prommade med våra pållar lite lätt och satt sedan i soffan och bara degade med bok och film. Sanna bjöd på middag och hade köpt hem karra till den satckars sjuka mamman  (dvs lilla mig) Tv:n bjöd på Narnia och soffan på en varm filt och en härlig kudde.

Dagen i dag har bjudit på städning på Hippo med lunch. Kollade in Maria & Sten och Sandra & Milka under tiden som jag sopade av sargen i stora ridhuset, gick bara bra för dom båda. Eftermiddagen var full med julgröt, glögg och en massa annat gott hos mor & far på Å-hem. Där var även Kent, Kim och lilla Elida, gissa om den lilla fröken har lindat sin farfar runt lillfingret :) Hon styr honom helt och fullt med ett litet ögonkast eller en vink med fingret, den tjejen har förmågan redan som 2 ½ åring...

Nu inväntar jag bara att klockan ska ticka fram till 21.00 för då bär det av Jörgens jobb. Eftersom Traktor Ture "dog" i går så får taxi Ahlenius dammas av efter ett tag i malpåse :) Förhoppningsvis så vaknar han av lite konstgjord andning eller någon ny del till motorn så taxi Ahlenius kan läggas på hyllan igen, håll tummarna är ni snälla :)

Ha en fortsatt trevlig kväll.....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress