Och tranorna sjunger

höstens lovsång. I går när jag var ut och red där runt 20.00 så kom det ett gäng tranor flygandes och sjöng så otroligt mycke och högt så Holle blev faktiskt lite spänd och orolig :) Men oj vad vacker det låter, och temperaturen ute gjorde att tankarna mot hösten kom och flög genom mitt huvud. Jag hade faktiskt leggins under ridbyxorna och min tjocka Urftröja på mig och ändå var det lite svalt fast vi galopperat bra nog mycket :)

På något vis så känns det inte så där jobbigt att veta att sommaren närmar sig sitt slut. Min sommar har varit fylld med sol, värme och en massa härliga och roliga äventyr så jag känner mig jätte tillfredsställd och full med mysiga sommarminnen och en hel massa energi att ta av nu när kylan,mörkret och kortare dagar kommer :)


 En kylig och klar höstdag full med färger och den där härliga doften som bara finns då, är också så där underbar som en härlig sommardag kan vara. När det är så mycke färger i skogen så att det nästan gör ont i hjärtat för att det är så vackert, det är helt enkelt toppen det också :) Och när den kryddiga lite mustiga jord doften kittlar i näsan och man nästan kan känna doften av kylan som är på väg, ja det är lite magiskt :)

Men i dag visar min termometer på hela 15 grader och tunga regnmoln flyger fram på himlen. I kväll väntar Hollenbollen och en tur på banan. Ska trava lite bommar och jobba mer med mitt bäcken och nedsittning, ngn gång ska det väl klicka och bara funka så där helt av sig själv, hoppas på det iaf ;) Håll tummarna är ni snäll, hjälper garanterat :)

Ha en fortsatt härlig dag så ses vi senare.....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress