Mitt smultronställe

Hoppas jag att jag har hittat. Efter många om och men så tog vi oss äntligen i väg till Botsmark och den där lilla naturcampingen som jag har hittat på nätet. Och inte blev vi besvikna. Hur mysigt och lugnt som helst med elstolpar, toalett med dusch, bastu och ett stort uterum med tak där det går att äta och fika.

Det enda som saknas som finns på andra ställen är ett service  hus med kök och allrum, men det klarar jag mig lätt utan :) toa och dusch står betydligt högre på vill ha listan. Och för Frode så är det toppen, hur mycket skog som helst att springa runt i och nosa och undersöka..

Den lilla badplatsen var inte megastor men det var bra sandbotten och inte så djupt om mindre barn ska bada och för lite mer simkunniga fanns det en badflotte förankrat en bit ut i sjön ( ca 15-20m ) från bad bryggan. En rastkoja att sitta och mysa vid och elda lite fanns det också samt omklädningsrum modell enklare att byta om i.

Nu ska vi kolla lite priser för i mina ögon var det äckligt billigt så vi ska verkligen se att det stämmer och kolla upp om det inte finns möjlighet att boka en plats till nästa sommar, ha vagnen lite som en sommarstuga uppställd och klar :)
Ridbana fanns det i närheten så kanske pållarna får följa också, vem vet ;)




Första av dom 2 planerna som stolparna är på. Den andra planen är ovanför.



Den lilla badplatsen.




Bakom ser ni bastun, och huset med toa och dusch.




Fika hus med gott om plats och tak samt en kallvattenho att skölja av div saker i.




Sett från vägen och neråt. Till höger en bit av omklädningsrummen för badgäster.



Håll tummarna
att det inte är fullbokat, ser fram emot min lilla " sommarstuga " på hjul. En oas att åka till och andas frisk luft och fylla själen med lite lugn och ro. Ströva runt med Frode på härliga prommisar och ligga på bryggan och läsa.....bada och bara njuta av lugnet......
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress