Min vackra springare ;)

Hollenbollen bar mig tryggt i går när vi var ute på en härlig galopp tur i skogen. men jag tror att dom hade haft nattparty i stallet för han var lite seg  (tänk: dagen efter) men annars så skötte han sig snyggt :) Så det blev galopp i ca 1 km innan vi gav oss och skrittade hem på långa tyglar och nöjda med oss själva och vädret :)

Har börjat på mitt mål att försöka att sitta ner i tempoväxlingarna och det gick väl inte super, inte ens hyffsat för attans vad ont det gör. Men skam den som ger sig, jag ska bara klara det innan jag ger mig, håller tummarna att smärtan där ska ge med sig lite, som smärtan i nedsittningen har gjort :)

På lördag har jag min första ridlektion på Hippo.....LÄNGTAR!! Förra lördagen var vi ju i Botsmark ooch myste i vagnen så då hoppade jag över, men nu på Lördag är jag back on place igen :) Ska bli så roligt :) hopppas bara att det inte är uteridning i skogen. Känns lite som bortkastade pengar för min del eftersom jag rider ut på Holle alla dagar som jag sitter på hans rygg så jag nöter hellre på banan med ett riktigt dressyrpass än galopppera runt i skogen. Men men, tiden får utvisa....

Ha det gott alla så ses vi senare....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress