Min ridning går framåt

I går när vi var ut på en lugn tur i skogen så tränade jag nedsittning i traven och fokuserade på att mjukna och bli mer följsam i mitt bäcken. Och peppar peppar så verkar det som om det släpper lite mer för varje gång :) det är bara när det blir en kraftigare förändring i gången som det gör så där himlarns ont igen. Men nu har jag kommit så långt att jag inte spänner mig av smärtan utan försöker ändå att slappna av och låta benen hänga tungt ner mot marken. Och hör och häpna så fast det gör ont så går det bättre och bättre.

Så mitt nästa mål är att klara av att sitta ner i övergången mellan trav och galopp och inte rida lätt som jag måste göra nu. Förhoppningsvis kanske det kommer att gå, är iaf roligt att ha ett mål att arbeta mot. Balansen utan stigbyglar är också högt på listan samt att sitta rakt över hästen och inte överbalansera på ngt vis. Som ni ser så är det mkt att jobba med, men det roliga är att det går framåt även om det bara är i små små steg :)

Ha det gott så ses vi senare....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress