Lördag morgon

och mitt huvud känns så tungt, eller not :) Tystnaden i köket störs bara av fläkten och klockan som tickar. Hos pensionärsparet Ahlenius brukar jag svara i bland när det ringer, bara för att det oftast (inte alltid) är hos gamlingar som klockor som vår brukar ticka.

2/4 delar av oss är redan ute på äventyr. Den ena jobbar (stackars Jörgen ) och den andra är på väg till Vännäs för att hjälpa till som hästskötare på en häst tävling (lyckliga Sanna) och jag, jag sitter med kaffet och datan och insuper lugnet innan dagen startar upp där runt 9 :) Den sista 4:de delen ligger i sängen och sover (nog den smartaste av oss) och lär nog inte kliva upp fören runt 11.

Dagen i dag är den första vanliga lördagen på ca 8 veckor. Sommaren har verkligen bjudit på annorlunda lördagar och det tackar vi ju för och tar emot med ett leende på läpparna. Men som allt annat så har det ju ett slut och det är nu. Det bästa med att ngt tar slut är att då har man ngt att se fram emot igen. Att ha ngt att längta till som man vet kommer att fyll själen med en massa bubbel i magen och minnet med härliga bilder. Det är lycka för mig.....

Men bara för att jag har en massa roliga saker att längta till och se fram emot så betyder det inte att jag inte lever här och nu. Jag har blivit väldigt bra på att njuta av det lilla som jag gör just för stunden. Det kan vara allt från en kaffekopp i köket i tystnaden, till att promma med Frode, eller rida på Holle, eller bara att sitta och surra med familjen en kväll vid middagen.

Mitt liv innehåller så otroligt mycke vardagslycka som finns här bara för mig. Och jag är så  glad över att jag har lärt mig att "se" dessa stunder och verkligen kan njuta av dom. Springet i ekorhjulet har jag klivit av och det med besked. Betyder inte att jag inte har det stressigt ibland och att livet kan vara pest mellan varven, men nu är de jobbiga/tråkiga stunderna i klar minoritet, eftersom jag har lärt mig att acceptera och låta dom stunderna finnas men inte att låta dom ta över mitt liv......

Blev lite rörigt men jag hoppas att ni kanske förstår ändå vad jag menar :) Det är lite svårt att formulera och få ner i ord vad jag känner och menar, men jag gör så gott jag kan. Btw så har jag en kollega som är super på just det här med att få ner det som finns i huvdet till ord på ett papper. Det är så skönt att få hjälp av henne om det ska formuleras någonting. Ibland tror jag att hon är tankeläsare :) hon säger precis det jag upplever/känner så det är bara att tacka och ta emot och sätta orden på pränt....

Njut av att det är lördag, solen lyser där bakom dimman och jag är nog ganska så säker på att dagen i dag kommer att bli en jättebra dag....Ha det gott alla.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress